Aszkorbinsav rendelése

Az aszkorbinsav egészségügyi hatásai a szervezetre

(5/1)

Az aszkorbinsav vagy C-vitamin egy olyan létfontosságú, vízben oldódó vitamin, amit az emberi szervezet sajnos nem képes tárolni vagy előállítani, így aztán folyamatosan pótolni kell az étrend segítségével.

aszkorbinsav

A friss, megbízható forrásból származó élelmiszerek jó minőségű étrendkiegészítőkkel kombinálva hozzájárulhatnak a napi aszkorbinsav szükséglet kielégítéséhez. A nagy mennyiségben elfogyasztott aszkorbinsav bizonyítottan képes a szervezetünket ellenállóbbá tenni az olyan betegségekkel szemben, mint például az ízületi gyulladások vagy a szívbetegségek, illetve a fokozott C-vitamin bevitel természetesen segíthet a különböző fertőzések leküzdésében is.   

Aszkorbinsav, mint antioxidáns

Más vitaminokkal, ásványi anyagokkal és tápanyagokkal együtt a C-vitamin vagy aszkorbinsav is igen erős antioxidánsként működik a szervezetben. Az aszkorbinsavval semlegesíthetőek azok a szabadgyökök, amik máskülönben a sejtekben károkat és mutációkat okoznának. A szabad gyököket a testmozgás hiánya, a rossz étrend, a dohányzás és a környezetszennyezés generálja. Az antioxidánsok nélkül ezek hatására a szervezet korán megöregedne és fogékonyabbá válna az olyan betegségekre, mint például az influenza, a szívbetegség vagy a cukorbetegség. A C-vitamin ezen felül növeli a vas felszívódását is, vashiány esetén tehát mindenképpen érdemes kombinálni a megfelelő vastartalmú étrendkiegészítővel. 

Kollagén termelést elősegítő

Az aszkorbinsav részt vesz a szervezet kollagén termelésében. Ez a fehérje az, ami segít helyreállítani és fenntartani az egészséges bőrt, az ereket és a kötőszöveteket. Szerepe van a cellulitisz kialakulásának megelőzéséban. A kollagén továbbá segíti a sebgyógyulást, sőta csontok és fogak egészségéhez is hozzájárul. Az aszkorbinsav hiányában a test szöveteiben problémák lépnek fel, a bőr kiszárad, a haj el kezd hullani, a fogíny begyullad, véraláfutások jelennek meg a bőrön és lelassul a sebgyógyulás folyamata is.

C-vitamin ajánlott mennyisége

Az aszkorbinsav ajánlott mennyisége férfiak esetében 90 mg, a nőknél pedig 75 mg. A terhes és szoptató nőknél, valamint sportolóknál és dohányosoknál ennél jóval magasabb az ajánlott mennyiség. Persze ezek az adagok éppen csak arra elegendőek, hogy ne alakuljon ki hiánybetegség. A mai világban 1000-1500 mg C-vitamint érdemes naponta fogyasztani, amit nyers zöldségekkel, gyümölcsökkel, valamint étrendkiegészítők segítségével vihetünk be a szervezetünkbe. Fontos tudni, hogy a tabletta vagy por formájában fogyasztott C-vitamin szedésében érdemes néha szünetet tartani, ugyanis ez kedvezhet a vesekő kialakulásának hosszú távon. Ilyenkor egy-két hétig fogyasszunk inkább hidegen áztatott csipkebogyó teát. Daganatos betegségben szenvedőknek kemoterápiás kezelés alatt szintén nem ajánlott tabletta illetve por formájában C-vitamint fogyasztani.  

Vélemények (1)

Hiller Erzsébet

2017. Aug 06.
Ami tetszik:pozitív hatások
Ami nem tetszik:nincs ilyen

Citromlé helyett aszkorbinsavat szoktam rakni a limonádéba. Így könnyen bevihető és még az íze is kellemes.